Mint a neve is utal rá, chatelni, azaz beszélgetni lehet velük.
Az InnoMax Business kategóriában idén a legjobbnak a Grape Solutions Zrt. pályázata bizonyult. A cég fejlesztése a nemzetközi technológiai trendek, innovációk sorába jól illeszkedik, hiszen mesterséges intelligenciát alkalmazó chatbot-alkalmazással neveztek a pályázatra. Céljuk, hogy digitális asszisztens segítségével tegyék hatékonyabbá és gyorsabbá az orvos-beteg kommunikációban az adatok és egészségügyi panaszok felvételét.
"A HealthBot fejlesztésünk lényege, hogy robotprogram teszi fel a pácienseknek a kezdeti diagnosztikai kérdéseket. A válaszokat a chatbot a mesterséges intelligencia segítségével értelmezi, és ennek megfelelően tesz fel további rutinkérdéseket, amelyeket egy orvos is megkérdezne. Amikor a HealthBot eljut a beszélgetésben egy olyan pontra, aminél már diagnózis adható, akkor automatikusan jelez a kiválasztott orvosnak, akinek természetesen a chat során összegyűjtött információkat is elküldi – vázolta röviden a program működését Fekete Csaba Csongor, a Grape Solutions Zrt. vezérigazgatója."
Az Uzsoki Kórház főigazgatójával már együttműködnek
A fejlesztési projektet szakmai oldalról Dr. Ficzere Andrea, az Uzsoki Utcai Kórház főigazgatója is támogatja, hogy ez ne csak egy innovatív technológia maradjon, hanem orvosi szempontból is megfeleljen a követelményeknek. Abban, hogy az ügyfél-, illetve betegoldalról hogyan működjön a folyamat, a Magyar Hospice Alapítványnak is segítő Mázsi Boglárka Réka többszörös dizájnerdíjjal rendelkező szakember segíti a cég munkáját.
Forrás: https://24.hu/fn/uzleti-tippek/2017/06/01/robotok-az-egeszsegugyben-chatbotok-faggathatjak-a-jovo-betegeit/